Jackbotin palvelun osa-alueet
Klikkaamalla alla olevista kuvista pääset tutustumaan tarkemmin Jackbotin palvelun eri osa-alueisiin.
Jackbotin palvelu soveltuu tällä hetkellä Procountoria käyttäville tilitoimistoille. Tulemme tulevaisuudessa laajentamaan palvelua myös muihin tilitoimistojen käyttämiin taloushallinnon järjestelmiin.
Tilitoimiston tilannekuva
Tilannekuva on tilitoimiston johdolle tarkoitettu työkalu laadun valvontaan, töiden etenemisen ja tilitoimistotyön tehokkuuden seurantaan. Työkalussa näkyvät loppuasiakkaiden taloushallinnon tiedot on jalostettu ja visualisoitu selkeään muotoon helpottamaan kokonaiskuvan seurantaa ja poikkeamien havaitsemista.
Työkalun avulla saa nopeasti kattavan tilannekuvan tilitoimiston koko asiakaskunnasta. Työkalussa voi seurata muun muassa seuraavia tietoja:
-
Viranomaisilmoitusten tilanne
-
Kirjanpitojen ja tilinpäätösten tekeminen aikataulussa
-
Täsmäytysten ja selvittelytilien tilanne
-
Ostolaskujen automaatioaste
Mitä hyötyä tilitoimistolle on Tilannekuvasta?
Aikaa säästyy, kun asioita ei tarvitse tarkastaa manuaalisesti
Poikkeamiin voi puuttua heti ja ongelmat voi ehkäistä
Parantunut laatu johtaa tyytyväisempiin asiakkaisiin
Työt tulee hoidettua tasaisesti tilikauden aikana
Tarkka tilannekuva tuo mielenrauhan johdolle
Esimerkkejä Tilannekuvan eri näkymistä
Tilitoimiston kehityskuva
Kehityskuva on tilitoimiston johdon työkalu, jolla seurataan Tilannekuvasta tuttujen mittareiden kehittymistä ajan suhteen. Kehityskuvan avulla tilitoimisto voi seurata kehityksen suuntaa ja varmistaa, että tehdyt toimenpiteet tuottavat toivottuja tuloksia. Lisäksi kehityskuvan avulla voidaan esimerkiksi käydä tiimi– tai yksilökohtaisia kehityskeskusteluja. Mittareita voi seurata ja vertailla monipuolisesti tiimeittäin, asiakasluokittain, asiakastyypeittäin tai kirjanpitäjittäin.
Mitä hyötyä tilitoimistolle on Kehityskuvasta?
Tilitoimistotyön laadun jatkuva parantaminen
on mahdollista
Kehitys-toimenpiteiden vaikuttavuus voidaan varmistaa
Tiimi- ja yksilö-kohtaiset kehitys-keskustelut saavat tukea faktatiedosta
Vertailu ja parhaiden käytäntöjen tunnistaminen helpottuu
Esimerkkejä Kehityskuvan eri näkymistä
Kirjanpitäjän raportit
Jack lähettää kirjanpitäjille sähköpostitse täsmäraportteja, joiden avulla kirjanpitäjä saa arvokasta tietoa omista asiakkaistaan työskentelyn laadun ja tehokkuuden parantamiseen:
-
Viikkoraportti omien asiakkaiden työtilanteesta sisältäen muistutuksia tulevista deadlineista
-
EU-myyntiraportti omien asiakkaiden myyntilaskuista, joista on löytynyt viitteitä EU-myynnistä
-
Automaatioraportti omien asiakkaiden ostolaskujen automaatioasteesta sisältäen ehdotuksen/työlistan oletustiliöitävistä toimittajista, joilla on merkittävin tehostamispotentiaali
Mitä hyötyä tilitoimistolle on Kirjanpitäjän raporteista?
Kirjanpitäjät saavat helposti kokonaisvaltaisen käsityksen omien asiakkaiden työtilanteesta
Kirjanpitäjät pystyvät suunnittelemaan tulevaa ja ennakoimaan
Raportit ohjaavat tehokkaampiin työskentely-tapoihin
Raportit tulevat
automaattisesti sähköpostiin ilman uusien järjestelmien opettelua
Laadun kehittämisestä tulee koko tilitoimiston yhteinen asia
Esimerkkejä Kirjanpitäjän raporteista
Tilitoimiston asiakaskuva
Asiakaskuva on tilitoimiston johdon työkalu asiakasymmärryksen lisäämiseen ja oman liiketoiminnan kehittämiseen. Se mahdollistaa loppuasiakkaiden talouden tilassa ja liiketoiminnassa tapahtuvien muutosten seurannan sekä lisäarvon tuottamisen. Asiakaskuvan avulla voidaan tunnistaa tilitoimiston loppuasiakkaista kerätyn talousdatan perusteella erilaisia tilanteita, joissa tilitoimisto voi proaktiivisesti palvella asiakkaitaan paremmin sekä tarjota sopivia lisäpalveluita.
Mitä hyötyä tilitoimistolle on Asiakaskuvasta?
Ymmärrys asiakkaiden liiketoiminnan tilasta paranee
Asiakkaiden liiketoiminnan muutoksiin voi reagoida nopeasti
Asiakkaita voi palvella aiempaa proaktiivisemmin
Asiakkaan tilanteeseen sopivien lisäpalveluiden tarjoaminen helpottuu
Asiakasoivallukset
Asiakasoivalluksissa esitellään tilitoimiston asiakkaan talouden tilaa sekä nostetaan esille Jackin tunnistamia huomioita ja kehitysideoita. Automaattisesti lähetettävää raporttia voidaan käyttää sisäisesti hyödyntämällä sitä esimerkiksi keskustelun runkona asiakaskohtaamisissa tai se voidaan toimittaa suoraan asiakkaalle. Asiakasoivalluksia voi myös tutkia kootusti pilvipalvelussa tarkastelemalla niiden lukumääriä ja tyyppejä asiakkaittain. Asiakasoivallukset fasilitoivat tilitoimiston ja loppuasiakkaiden välistä kommunikaatiota nostamalla esille erilaisia kehityskohteita ja tarjoamalla ehdotuksia taloushallinnon kokonaisvaltaiseen kehittämiseen. Tilitoimistoille aukeaa asiakasoivallusten kautta mahdollisuuksia tarjota erilaisia lisäpalveluita loppuasiakkaiden tarpeisiin.
Mitä hyötyä tilitoimistolle on Asiakasoivalluksista?
Asiakas saa nopeasti ja helposti kokonaiskuvan taloutensa tilasta
Kynnys kommunikointiin asiakkaan ja tilitoimiston välillä madaltuu
Asiakas saa tilanteeseensa soveltuvia ehdotuksia taloushallinnon kehittämiseen
Tilitoimistolle avautuu mahdollisuuksia tarjota lisäpalveluita asiakkaille